aplikace, chytrý telefon, digitální služby, digitální technologie, doba covidová, finanční technologie, gastronomie, integrace, internet věcí, internetové bankovnictví, internetové tržiště, mobilní aplikace, moderní technologie, online aplikace, online služby, podnikání na internetu, QR kód, smartphone, software jako služba, virtuální debetní karta, virtuální karta, virtuální kreditní karta, virtuální platební karta, virtuální práce, virtuální restaurace, virtuální služba, virtuální služby, WhatsApp

Virtuální restaurace je (téměř) bez obsluhy

Většina lidí dnes nechodí do restaurací jen proto, aby zahnali hlad. Kromě potěchy chuti a dalších smyslů jde o společenskou událost. Chceme, aby nám číšník doporučil specialitu podniku a drink, který se k ní nejlépe hodí. Chceme si užít atmosféru restaurace se vším všudy, jinak bychom se mohli spokojit s návštěvou bistra či dovozem jídla domů. Ale koronavirus obrátil pohostinství vzhůru nohama, a tak jsou dnes lidé ochotni dělat kompromisy.

Přestože personál je tím, co odlišuje dobrou restauraci od špatné, v době pandemie se stává nejrizikovějším článkem řetězce. A tak se jej majitelé restaurací i někteří hosté snaží chtě nechtě omezit, jak jen to jde. Bez kuchaře se neobejdete – uvařit skvělé jídlo nesvede ani ten nejdokonalejší robot. A tak je na paškále obsluha, kterou nahrazují moderní technologie.

Bez smartphonu ani ránu

V řadě restaurací už je tak dnes standardem, že se host víceméně obslouží sám. Neobejde se přitom bez chytrého mobilu a připojení k internetu. Menu si stáhne pomocí QR kódu, který bývá nalepený na stole. Někdy ze stránek restaurace, jindy jako PDF soubor. V některých restauracích pak hosté objednávají prostřednictvím WhatsAppu, případně specializované webové stránky, ke které se ještě dostaneme. Ve většině podniků si však pro objednávku přijde obsluha, která ji také pochopitelně doručí a na závěr hosta zkasíruje.

Lepší podniky v západních zemích se však minimálně v dobách, kdy vrcholí koronavirové vlny, posouvají do jakéhosi virtuálního módu. QR kód na každém stole je unikátní a otevře stránku, na které je možné nejen objednat a posílat doplňující dotazy či přání, ale i uhradit útratu daného stolu. K platbě je pochopitelně potřeba platební karta s povolenými online platbami, neboť z pohledu vydavatele karty nejde o transakci skrze fyzický platební terminál. Personál takové restaurace se pak stará jen o servírování pokrmů i nápojů a odnos špinavého nádobí.

Náhledový obrázek: Ivan Negru’s Images/volně k užití