5G sítě, Česká republika, chytrý telefon, data, digitální služby, dodavatelé energií, inovace, it firmy, komunikace, komunikační nástroje, oficiální komunikace, online komunikace, online služby, péče o zákazníka, smartphone, virtuální firma, virtuální mobilní operátoři, virtuální operátoři, virtuální operátoři seznam, virtuální služba, virtuální služby, virtuální soukromá síť, virtuální telefonní číslo, virtuální telefonní číslo pro příjem sms, virtuální telefonní ústředna, VoIP telefonie, zákaznický servis

Nad virtuálními mobilními operátory nelámejte hůl!

Jsou to skoro tři roky, co jsme se z úst tehdejší ministryně průmyslu a obchodu dozvěděli, že za drahá mobilní data si můžeme sami. Češi totiž – alespoň podle ministerského výkladu – data nevyužívají, a právě proto jsou drahá. Podle většiny ekonomů i Českého telekomunikačního úřadu však může za vysoké ceny telekomunikačních služeb nedostatečně rozvinutá konkurence. I vzhledem k technologickým limitům jsou totiž na našem trhu jen tři tradiční mobilní operátoři, jejichž veřejné ceníky se od sebe příliš neliší. A mimochodem, za ony tři roky se mnoho nezměnilo – Češi za mobilní data stále platí více, než kolik je v Evropské unii zvykem.

Přesto je dnes na trhu téměř 200 různých poskytovatelů mobilních telekomunikačních služeb. Až na tři největší hráče jde o takzvané virtuální mobilní operátory, tedy firmy, které ve skutečnosti nevlastní ani neprovozují žádnou přenosovou infrastrukturu. Namísto toho si od trojice klasických operátorů kupují velké objemy služeb, které pak po částech přeprodávají koncovým spotřebitelům. Jinými slovy odeberou třeba milion SMS zpráv za velkoobchodní cenu a pak je nabídnou svým zákazníkům v balíčcích po stovce zpráv.

Výhody a nevýhody virtuálních operátorů

Na první pohled možná takový postup nedává žádný velký smysl. I přesto vám může virtuální operátor uspořit i polovinu nákladů na volání a datové služby. Zejména v případě, že k němu přejde celá vaše rodina. Virtuální operátor na sebe totiž bere agendu, která se velkým operátorům, dnes už nadnárodním korporacím, příliš nevyplácí – komunikaci s koncovými zákazníky, správu vyúčtování a plateb či marketing, a tak si většinou může dovolit být o poznání levnější.

Z toho pochopitelně vyplývají i některé nevýhody virtuálních operátorů. O většině z nich nemá veřejnost povědomí, a tak se prosazují hlavně ti, kteří patří pod jiné velké firmy, ať už jde o maloobchodní řetězce, dodavatele elektřiny nebo vydavatele novin. A protože virtuální operátoři využívají stejné sítě jako ti klasičtí, na některých odlehlejších místech se s nimi nemusíte dovolat.

Náhledový obrázek: nastya_geppPixabay/volně k užití