aplikace, automatické zpracovávání dat, digitální služby, digitální technologie, finanční technologie, FinTech, internet věcí, internetové tržiště, moderní technologie, nebankovní půjčka, nebankovní spotřebitelský úvěr, online aplikace, online komunikace, online služby, P2P půjčky, podnikání, podnikání na internetu, práce, software jako služba, srovnávače, virtuální banka, virtuální ekonomika, virtuální obchod, virtuální podnikání, virtuální prodej, virtuální produkt, virtuální produkty, virtuální služba, virtuální služby, vývoj software

Internetové srovnávače pojistek a finančních produktů

Nabídka finančních, ale i některých nefinančních služeb je dnes natolik komplikovaná, že není v silách běžného smrtelníka se v ní zorientovat. Složitosti těchto produktů nahrává nejen neprůhledné české právní prostředí, ale i kličky a slovíčkaření jednotlivých firem. S uzavíráním pojištění, hypoték a úvěrů nebo smluv s dodavateli energií proto od počátků transformace na tržní ekonomiku pomáhají různí zprostředkovatelé. Ti se pochopitelně postupem času přesunuli na internet, kde mohou snadno oslovit mnohem víc potenciálních klientů napříč celou Českou republikou.

Není zprostředkovatel jako zprostředkovatel

V principu existují dva typy zprostředkovatelů. Většina firem z této oblasti žije z odměn jednotlivých poskytovatelů služeb za přivedení nového klienta. Spotřebitel v takovém případě sice nezaplatí nic, ale riskuje, že zprostředkovatel dá při výběru doporučených produktů přednost vlastním zájmům před zájmy klienta.

V méně častém modelu, který bývá typičtější u B2B zprostředkovatelů, platí za analýzu vhodných produktů a jejich předvýběr přímo klient. Zprostředkovatel je často vyplácen na základě uspořené částky – podaří-li se vám díky němu uzavřít pojištění nebo hypotéku s výhodnějšími podmínkami, zaplatíte například rozdíl šesti měsíčních plateb. V tomto případě má pochopitelně zprostředkovatel o poznání větší motivaci vyjednat vám podmínky, které se vám skutečně vyplatí.

Online srovnávače

Internetové srovnávače patří obecně do té první skupiny. Jejich provozovatelé najímají desítky zaměstnanců do call center. Tito lidé, kteří obvykle projdou jen základním produktovým školením a kurzem prodejních dovedností, obratem kontaktují každého, kdo vyplní příslušný online formulář. Často i o víkendech nebo v pozdních večerních hodinách. Že jde o výnosný obchodní model, dokládá vysoký počet online srovnávačů, zejména v segmentech jako jsou rychlé spotřebitelské půjčky nebo pojistné produkty.

Online srovnávač většinou dokáže odhalit, zda máte uzavřenou konkurenceschopnou smlouvu. Produkty, které vám jeho provozovatel následně nabídne, ovšem nemusí být nutně ty nejlepší na trhu. Jsou-li ve hře vyšší částky, řádově od několika tisíc měsíčně nahoru, je lepší obrátit se na zprostředkovatele placeného klientem. Ti odvážnější mohou kontaktovat přímo poskytovatele jednotlivých služeb a uzavřít novou smlouvu na vlastní pěst.

Náhledový obrázek: Umnat Seebuaphan’s Images/volně k užití