Online komunikace ve firmě: Google Meet, Microsoft Teams, nebo jiný software?

aplikace, cloud, cloudová řešení, coworking, digitální technologie, firemní chat, Google Workspace, Hangouts, LiveWebinar, Microsoft 365, Microsoft Teams, moderní technologie, online aplikace, online hovory, online komunikace, online konference, online služby, platforma, software as a service, software budoucnosti, software jako služba, Vectera, virtuální kancelář, virtuální tabule, Voice over Internet Protocol, VoIP, VoIP telefonie, webináře, Zoom

Z home office se do kanceláří hned tak nevrátíme. Někteří z nás možná nikdy, alespoň ne na čtyřicet hodin týdně – firmy postupně zjišťují, že nutit všechny zaměstnance k fyzické přítomnosti na pracovišti může být i kontraproduktivní. A tak nezbývá než si zvyknout na některými nenáviděné videokonference. Hodně pomůže, když budete používat vhodný software. Jaký vybrat? Něco od softwarových gigantů, nebo se poohlédnout po alternativách?

Meet a Teams nabízí propojení s chatem pro firemní týmy

Mezi nejpoužívanější aplikace na online hovory a konference patří Microsoft Teams. Na špičce se v Česku drží také Google Meet. Tenhle úspěch lze do určité míry přisoudit tomu, že technologické firmy, které za nimi stojí, nabízejí školám bezplatné licence v hodnotě desítek tisíc korun ročně. I díky této strategii se jejich software dostal do širokého povědomí, a protože je propojený i s klasickým chatem pro firemní týmy (Google nabízí Hangouts, Teams má chat přímo integrovaný), jsou i velmi populární.

Pro zpoplatněné komerční využití také navíc obě platformy přichází s kompletním balíčkem služeb Google Workspace, respektive Microsoft 365, které mohou plnohodnotně nahradit firemní cloud i řadu kancelářských programů, nemáte-li na ně vysoké nároky.

Zajímavé alternativy: Zoom, LiveWebinar či Vectera

Známé služby mají řadu alternativ, které mohou jednotlivcům i firmám vyhovovat více. V poměru cena-výkon jednoznačně boduje Zoom. Stabilní a spolehlivá platforma, kterou lze propojit i s VoIP telefony, má univerzální využití. Většinou se pro ni rozhodnou středně velké firmy, které potřebují nástroj na týmové mítinky pro 5-10 účastníků.

O poznání specifičtější jsou další dvě aplikace, které by neměly uniknout vaší pozornosti. LiveWebinar je skvělý prezentační nástroj. Navzdory jeho jménu nemusí jít nutně o školení či webináře, předpokládá se však, že někteří uživatelé aplikace budou aktivnější. Ti mají možnost využívat skvělé funkce, jako je psaní a kreslení na virtuální tabuli. LiveWebinar také nabízí nejvíce variant uspořádání hlavní obrazovky mítinku, což oceníte zejména pokud máte na virtuální setkání připravenou prezentaci.

Druhou z nich je Vectera. Tato aplikace se soustředí spíše na menší setkání pro nejvýše 5 účastníků, ale na oplátku nabízí vysoké soukromí, které zajišťuje neprolomitelné koncové šifrování. Díky tomu, že jde o nástroj pro malé skupinky, je pak Vectera skvělá při skutečném coworkingu. Umožňuje dokonce v reálném čase editovat soubory kancelářského balíčku MS Office přímo, zatímco v ostatních řešeních je třeba sdílet obrazovku. A všechna rozpracovaná data navíc sama od sebe ukládá, abyste se k nim mohli kdykoli vrátit.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *