aplikace, cloud, cloudová řešení, coworking, digitální technologie, firemní chat, Google Workspace, Hangouts, LiveWebinar, Microsoft 365, Microsoft Teams, moderní technologie, online aplikace, online hovory, online komunikace, online konference, online služby, platforma, software as a service, software budoucnosti, software jako služba, Vectera, virtuální kancelář, virtuální tabule, Voice over Internet Protocol, VoIP, VoIP telefonie, webináře, Zoom

Online komunikace ve firmě: Google Meet, Microsoft Teams, nebo jiný software?

Z home office se do kanceláří hned tak nevrátíme. Někteří z nás možná nikdy, alespoň ne na čtyřicet hodin týdně – firmy postupně zjišťují, že nutit všechny zaměstnance k fyzické přítomnosti na pracovišti může být i kontraproduktivní. A tak nezbývá než si zvyknout na některými nenáviděné videokonference. Hodně pomůže, když budete používat vhodný software. Jaký vybrat? Něco od softwarových gigantů, nebo se poohlédnout po alternativách?

Meet a Teams nabízí propojení s chatem pro firemní týmy

Mezi nejpoužívanější aplikace na online hovory a konference patří Microsoft Teams. Na špičce se v Česku drží také Google Meet. Tenhle úspěch lze do určité míry přisoudit tomu, že technologické firmy, které za nimi stojí, nabízejí školám bezplatné licence v hodnotě desítek tisíc korun ročně. I díky této strategii se jejich software dostal do širokého povědomí, a protože je propojený i s klasickým chatem pro firemní týmy (Google nabízí Hangouts, Teams má chat přímo integrovaný), jsou i velmi populární.

Pro zpoplatněné komerční využití také navíc obě platformy přichází s kompletním balíčkem služeb Google Workspace, respektive Microsoft 365, které mohou plnohodnotně nahradit firemní cloud i řadu kancelářských programů, nemáte-li na ně vysoké nároky.

Zajímavé alternativy: Zoom, LiveWebinar či Vectera

Známé služby mají řadu alternativ, které mohou jednotlivcům i firmám vyhovovat více. V poměru cena-výkon jednoznačně boduje Zoom. Stabilní a spolehlivá platforma, kterou lze propojit i s VoIP telefony, má univerzální využití. Většinou se pro ni rozhodnou středně velké firmy, které potřebují nástroj na týmové mítinky pro 5-10 účastníků.

O poznání specifičtější jsou další dvě aplikace, které by neměly uniknout vaší pozornosti. LiveWebinar je skvělý prezentační nástroj. Navzdory jeho jménu nemusí jít nutně o školení či webináře, předpokládá se však, že někteří uživatelé aplikace budou aktivnější. Ti mají možnost využívat skvělé funkce, jako je psaní a kreslení na virtuální tabuli. LiveWebinar také nabízí nejvíce variant uspořádání hlavní obrazovky mítinku, což oceníte zejména pokud máte na virtuální setkání připravenou prezentaci.

Druhou z nich je Vectera. Tato aplikace se soustředí spíše na menší setkání pro nejvýše 5 účastníků, ale na oplátku nabízí vysoké soukromí, které zajišťuje neprolomitelné koncové šifrování. Díky tomu, že jde o nástroj pro malé skupinky, je pak Vectera skvělá při skutečném coworkingu. Umožňuje dokonce v reálném čase editovat soubory kancelářského balíčku MS Office přímo, zatímco v ostatních řešeních je třeba sdílet obrazovku. A všechna rozpracovaná data navíc sama od sebe ukládá, abyste se k nim mohli kdykoli vrátit.