chatbot, CRM systém, Hopin, networking, online hovory, online služby, online veletrh, platforma, software jako služba, videokonference, virtuální event, virtuální předprodej, virtuální prodej, virtuální služba, virtuální služby, virtuální stánky, virtuální veletrh, webináře

Hopin – platforma nejmladšího britského miliardáře

Každá krize s sebou přináší i příležitosti. Také v období lockdownů a dalších protiepidemických opatření se některým segmentům dařilo. Asi nepřekvapí, že se jednalo zejména o virtuální služby všeho druhu. Zejména v anglofonním světě se rychle prosadila platforma Hopin, která ze svého zakladatele, šestadvacetiletého Johnny Boufarhata, udělala nejmladšího miliardáře ve Velké Británii.

Virtuální eventy všeho druhu

Na první pohled se může zdát, že Hopin, jehož tržní hodnota je odhadována na 4 miliardy liber (téměř 120 miliard korun) je jen další z mnoha „Zoomů“, jednoduchých nástrojů na videokonference a webináře. To je však v případě Hopin jen začátek. Platforma primárně slouží k pořádání virtuálních eventů, tedy událostí všeho druhu. Umožňuje také prodej vstupenek na ně.

Podobně jako u eventů v reálném světě, i v Hopin se host nejprve dostane do foyer. To je primárně určeno k neformálnímu networkingu – Hopin umožňuje neomezené množství souběžně probíhajících videohovorů pro dva a více účastníků akce. Návštěvníci tak spolu mohou volně diskutovat a setkávat se bez ohledu na probíhající hlavní program. Do virtuálního předsálí, ale i do „prostoru“ hlavního programu lze umístit další prezentace, které suplují například stánky na veletrzích. Ty mohou být moderované i nemoderované, případně obsluhované chatbotem.

Pořadatel akce pak může s příslušným předplatným propojit Hopin se Salesforce či dalšími CRM systémy a získat podrobnější informace o chování účastníků, tedy stávajících či potenciálních klientů. Nejde pochopitelně o záznamy videohovorů nebo zpráv soukromého chatu, ale například o čas strávený u určité prezentace nebo počet interakcí s ní.

Hopin v Česku? Na svou příležitost zatím čeká

Do České republiky se zatím tato platforma oficiálně nedostala, chybí tedy nejen podpora v češtině, ale i překlad popisků jednotlivých tlačítek a systémových hlášek. Ani uživatelem vytvořené hlášky s unikátními znaky české abecedy se zatím nezobrazují korektně. Na druhou stranu s angličtinou si už dnes většina lidí hravě poradí. Za vstupenky pak lze českými korunami platit už nyní.

Autorem článku je Tomáš Michálek

Náhledový obrázek: www_slon_picsPixabay/volně k užití